fredag 16 juni 2017

Sommarlov!

Så var ett helt läsår till ända - och därmed mitt vikariat på Gripsholmsskolan slut!
Jag vill tacka för allt roligt, bra, värdefullt och fint jag har fått vara med om här.
Härliga uppmuntrande och professionella arbetskamrater och fantastiska elever, som har gjort mitt år lärorikt och utmanande! Tusen tack!

Inte skulle jag ha kunnat föreställa mig jag att jag skulle få vara med om att dirigera en Super Mario-orkester som spelar på MakeyMakey's på skolavslutningen! Det är sånt där som bara händer när man har innovativa kollegor och nyfikna och positiva elever!

Nu är det bara för mig att önska er alla en riktigt Glad Sommar!

Stora kramar!
Frida

Gripsholmsskolans foto.

Årskurs 5 Blåvalar spelar på Makey Makey som är kopplad till datorer som i sin tur är programmerade i Scratch så att de spelar upp en ton per frågelåda. Tillsammans spelade klassen inledningen på SuperMario-melodin.

Nu är det sommarlov - åååååå!
Vi har alla längtat så!
Nu är det sommarlov - åååååå!
Sommarlov!

Nu kan vi bada i havet
Mumsa på en härlig strut
Samla snäckor på stranden
Njuta av varje minut

Cykla ut i naturen
Ta med en picknickkorg
Det är så det ska va
Så vill vi ha det hela sommaren lång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar