lördag 13 september 2014

Koordinationsövning i allra högsta grad

Trummorna har anlänt! Och de har redan använts flitigt i undervisningen. Efter många överväganden valde jag att investera i eltrummor, trots att jag föredrar akustiska instrument. Men den här gången har jag inte ångrat mig en sekund. Så otroligt praktiskt när man kan reglera volymen enligt behov. 

Skolans äldre elever har redan fått bekanta sig med trumsetets delar, spelat rytmövningar med trumstockar och lärt sig fjärdedelskomp med hjälp av kroppsrytmer, vilket har fungerat jättebra. Att få kompet att löpa problemfritt på trumsetet var däremot lite svårare. Man måste tänka på många saker samtidigt. Bland annat att vänstra foten ska vila på hihatens fotpedal och att trumstockarna ska jobba i kors. Men det är ivriga trummisar jag undervisar!



Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar