torsdag 29 maj 2014

Sång- och spelövning med femmans och sexans elever

I veckan fick jag möjlighet att delta i femmans och sexans musikundervisning, vilket var jätteroligt! Det kändes extra spännande för mig eftersom jag i nästa år kommer att få undervisa sjuorna i musik. Den klassen har jag inte haft sedan de gick i fyran. Att få se sin musikkollega in action gjorde inte saken sämre. Christel är en fantastiskt duktig musiklärare som har en förmåga att sprida musikglädje och fånga elevernas fulla koncentration. Hon har verkligen lyckats väcka ett musikintresse hos sexans elever och därför är jag inte alls orolig inför nästa år. Tvärtom är jag väldigt peppad att få fortsätta där Christel slutar. Men jag är glad att hon fortsätter undervisa blivande sexor i musik, för då har jag någon att bolla idéer med. Sanningen är den att Christel har hunnit undervisa i musik betydligt längre än vad jag har, så det känns bra att kunna rådfråga någon som har mer erfarenhet och rutin. 


Intensiv övning inför skolavslutningen. 
Här står Christel och visar sångarna hur rörelserna ska se ut.

"Kören" väntar på att få sjunga och dansa.

Första genomgången med hela gruppen och det mesta sitter som det ska. Kul!

Trevlig helg allesammans!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar